top of page

פסח

הורים יקרים,

רגע אחרי שישבנו מסובין והסדר היה בסדר והותיר תחושה של נעימות ושמחה עם זכרון של עומס, לחץ עם מלאות וסיפוק בשילוב הסדר שנותר בבית,

החיוך נמרח על הפנים - היה כדאי!

סדר מחזיר את האיזון שבנו וגורם לנו תחושה נעימה בגוף, תחושה זו קיימת גם שאנחנו מצליחים לעשות סדר ביחסים ביננו ובין הילדים שלנו.

״סדר כזה״ - מורכב מהאיחוד בתוכנו.

לפני כשבוע בהזכרה של אבי- הרב דרש ואמר- ״ רק כאשר בני ישראל היו באחדות הם הצליחו במשימה ״. חשבתי על זה בהבט המשפחתי רק אם נהיה מאוחדים במחשבות וברצונות עם עצמינו נוכל להצליח במשימת ההורות ולעשות סדר ביחסים.

איך נתחיל? אנחנו בעיצומה של חופשה אינטנסיבית וארוכה, לפני שאנחנו יוצאים עם הילדים נבדוק האם אנחנו יוצאים בשביל הילדים? האם אנחנו נהנים?

האם מתאים לי לעמוד בפקקים? בתור? בחום? קור? - נעשה סדר עם עצמינו איפה אנחנו ולמה אנחנו מוכנים - למען הבילוי המשותף שיהיה נעים וזורם.

הרבה פעמים מגיעים לפשרות ולומדים לחיות עם המצוי, ברגע שאנחנו עוצרים וחושבים אנחנו מוציאים מעצמינו את המצרים שלנו וכך מוכנים למצבים פחות נעימים.

בשלב השני- לשתף את הילדים- מה הולך להיות, מה פוגשים היום, מה יהיו הקשיים, מה תהיה התוכנית וכו'.

לילדים בני2-3 - יש להכין תיק נסיעה עם כל החפצים שהם אוהבים - מנסיכות ועד מטוסים.

תגובה אופינית לבני 4-8 - לאחר שקבענו, סיימנו את ההכנות, הילד/ה לא רוצה לנסוע או אומר/ת "משעמם לי״. חשוב שנאמר לעצמנו "זה לא נגדי".

מותר לו/ה להתנגד. הוא ילד/ה וילדים לא יכולים לראות את תהליך הבילוי ואינם יכולים לצפות את ההנאה שתהיי לו/לה.

גם אם תסבירו להם ״אלף פעם״ זה לא ממש יעזור. מה עושים ? מקשיבים, שותקים ונושמים. כשהם מסיימים לרטון בטון רגוע יש לומר להם- "אנחנו אוהבים אותך", "אנחנו יוצאים יחד לטיול והכל יהיה בסדר". תאפשרו להם להתנגד, להביע קושי, חוסר שביעות רצון עד שהלב שלהם יהיה מסודר.

מתוך הקושי הם יצמחו ויצטרפו.

דבר נוסף –יש לשים לב למינונים. רגעים של בית מאוד חשובים, לכן השילוב המנצח שנצליח לעשות סגר מידי פעם, להתאחד במשימה שתהייה מהנה יחד

עם תחושה של סיפוק ומלאות - ״כמו בית נקי ״ בליל הסדר.

דבר אחרון שימו לב לכמויות המזון והאיכות שסביבנו בחג, לארוז בתיקי הטיול יותר פירות וירקות טריים מאשר ממתקים. אפשר לצרף מטבלי טחינה ואבוקדו לירקות. לאפשר לילדים לבחור ממתק במידה, ארוחת פירות היא ארוחה מלאה ומזינה. זה חשוב היות והרגלים מקנים מהיותנו אנשים קטנים..

חוזרים לגן ביום שלישי, 18.4.17 כרגיל 07:30-16:45.

תבלו, תשמחו ותהנו בחג.

חג שמח

סמדר

נעים להכיר, סמדר אביב שניידמן
אשמח לשלח לכם עוד מהידע שלי
מוזמנים לקרא עוד 
מה מעניין אתכם?
ארכיון הבלוג

נהניתם לקרא ורוצים עוד? הירשמו לקבל את הפוסט הבא במייל שלכם

אשמח לקרא אם יש לכם שאלות בנושא או  שתפו מהנסיון שלכם בנושא:

ניצנים - חינוך לגיל הרך

בדרכה של סמדר אביב שניידמן

bottom of page